Feed on
Posts
Comments

Branding 2.0

Proces brendiranja je proces pričanja pažljivo osmišljenih priča. Nekada su se te priče saopštavale onako kako su to kompanije želele. Posetioci Web 1.0 sajtova nisu imali drugih opcija sem da pročitaju šta im je saopšteno. A onda je došao Web 2.0 i sve se promenilo

U vreme društvenih mreža, brendovi sve više postaju „javno dobro“ – kompanije imaju sve manje kontrole nad njima, jer se brendovi više ne grade jednosmernom komunikacijom, već kroz razgovor svih zainteresovanih strana. Brendovi su postali transparentni i u velikoj meri zavisni od toga šta se o njima priča u online svetu. A u tom svetu kompanije su samo sagovornici mnogima.

MozaikRoger Sametz u dve rečenice sjajno objašnjava ovaj novi način izgradnje brenda – „Mislite o svom brendu kao o mozaiku, sastavljenom od delića koje ste vi postavili i delića koje su postavili drugi. Iako ne možete kontrolisati kako su svi delići postavljeni, možete da, sprovodeći svoju viziju brenda, postavite dovoljno delića tako da ivice onih koje ste vi postavili utiču na to kako će se postaviti ostali delići.“

I taj mozaik nikad nije završen – uvek će biti delića koji otpadaju i novih koji se stavljaju… Neke deliće će „menjati“ sama kompanija, neke „otpale“ će uspeti da vrati, ali uvek će biti i onih koje će „skidati“ i „stavljati“ zadovoljni i nezadovoljni korisnici.

Brendiranje je kompleksan proces. I angažovanje na društvenim mrežama je kompleksan proces. Izgradnja i održavanje brenda na društvenim mrežama je vrlo kompleksan proces. I dugotrajan.

Ustvari… “Branding 2.0” je neverending story

11 Komentara

  1. Deda says:

    Danas je sve neverovatno ako nemamo net online 24/7/365…
    Medjutim, sa njim je sve dostupno i sve je verovatno kao nikada pre.
    Bas ta dvosmernost je odlicna prica zbog koje mnogi brendovi tamne. Svi koji idu u korak sa novim tehnologijama, kao i svim web( brojke su vise nevazne) -ovima, svi idu korak napred…

  2. Guru says:

    Web nije deo procesa odlučivanja još uvijek, ali mu raste značaj iz dana u dan, i to je prirodno ako se uzme u obzir demografska i obrazovna struktura onih čija percepcija stvara realnost.
    Značaj se ogleda u tome da može sa manje troškova da se inicira, razvija i usmjerava put brenda,ali i dalje to nije presudno u formiranju svijesti pojedinca o brendu.Web je i dalje jedan od alata,nije superioran čak ni dominantan već rekao bih da ne smije da se zanemari, ali manjeg značaja.Sklon sam da kažem da web svoj puni potencijal tek treba da pokaže, razvoj tehnologije je takav danas da je pitanje da li će web 2.0 da ispuni potencijal ili će da prepusti mjesto nekom drugom naprednijem sistemu komunikacije.
    I to je po meni trend u drugoj deceniji 21 vijeka u korak sa E poslovanje ide i M poslovanje gdje treba naći načine koji donose profit i novu vrijednost, a ne zalutati ili propasti kao dot.com poslovanje ’90 ih .

    • Pedya says:

      Ako težimo da pratimo Zapadnu Evropu u svemu, pa i u korišćenju Interneta, onda nam neminovno dolazi vreme mnogo većeg značaja weba i svega što se na njemu dešava. Činjenica je da je u Velikoj Britaniji tokom 2009. godine potrošeno više para na promociju putem weba nego što je potrošeno za promociju putem bilo kog drugog “velikog” medija, pa i televizije. Mi smo još daleko od toga, ali se (polako) krećemo u tom pravcu…

  3. […] je nastao kao komentar na Branding 2.0 autora […]

  4. Guru says:

    Mašala se odnosi na vrijeme koje dolazi i podatak o ulaganju kroz net u UK.
    Želim da kažem da je web jedan od kanala i da treba pokloniti veliku pažnju istraživanju kome je namijenjena poruka jer veliki deo potencijalnih konzumenata poruke ostaje izvan domašaja poruke poslate kroz web.Percepcija na osnovu iskustva u online okruženju se mijenja prilikom suočenja sa offline okruženjem.
    Odgovor, na pitanja zašto i kako sve to funkcioniše, i jeste na nama da damo kao doprinos, skroman, ali ipak doprinos, kroz ovakvu razmjenu mišljenja.

  5. […] priče o brendovima Brending 2.0 – Pedya i samo delić rečenice iz njega: „Mislite o svom brendu kao o […]

  6. […] brenda više nema dominantnu ulogu, bitna je svaka tačka dodira sa brendom. Brendovi se grade kao mozaik korisničkih […]

  7. […] od tih brendova smo na neki način bili u dodiru i u svakoj toj tački dodira dodat je još jedan delić mozaika koji u našoj svesti formira sliku tog brenda. Za sklapanje tog „brend mozaika“, svaka dodirna […]

  8. […] se grade kao mozaik korisničkih iskustava, a sada, kad se sve informacije (i dobre i loše) prenose neverovatnom […]

  9. […] stari Kinezi rekli “Reci mi i zaboraviću; pokaži mi i zapamtiću…”. Brendovi se grade kao mozaik korisničkih iskustava, a sada, kad se sve informacije (i dobre i loše) prenose neverovatnom […]

Leave a Reply