Homepage je predvorje vašeg web sajta, vašeg online prebivališta. Kao što svako zna kako da uredi svoju dnevnu sobu, svako zna i šta da stavi na svoj homepage…
Da li?
Da počnemo priču s druge strane… Znate li šta je „elevator pitch“? Ne znam kako bih to preveo (možda „liftna prezentacija“ ;)), ali bih ga definisao kao kratku prezentaciju proizvoda ili usluge koju pružate. Može biti i prezentacija neke poslovne ideje ili projekta, ali mora da stane u 30-ak sekundi i oko 130 reči. Dovoljno da se pri susretu u liftu predstavite potencijalnom partneru i zainteresujete ga za saradnju. Dakle, pre nego što lift stane na njegovom spratu, morate mu jasno i precizno predstaviti svoju priču, koristeći nekoliko ključnih reči, bez žargona i zvučnih (ali „šupljih“) pojmova, s puno entuzijazma i pozitivne energije mu objasniti o čemu je reč i zašto ste mu baš vi pravi partner za taj posao. Šta je to što njemu treba, a vi nudite, i to na tako jedinstven način… I sve to u 30-ak sekundi i oko 130 reči.
Kao i svaka priča, i ova mora imati određenu strukturu. Mora imati uvod koji će biti dovoljno intrigantan da sagovornik poželi da čuje nastavak. Nastavak mora da sadrži specifične informacije iz kojih se jasno vidi koje probleme kako rešavate. I na kraju, mora postojati poziv na akciju koji treba da dovede do aktivnosti (dobijanje podrške, zakazivanje sastanka…) zbog koje ste i održali svoju malu prezentaciju.
Podseća li vas ovo na nešto? Mene na dobro sročen tekst na homepage-u. 😉 Bez okolišanja i praznih priča, koristeći ključne reči, svom posetiocu treba jasno i precizno da objasnite gde je došao, koje probleme i kako rešavate i zašto ste u tome bolji od bilo koga drugog. I da se on ne bi pitao „Pa, dobro, i šta sad…?“, ne zaboravite konkretan poziv na akciju koji treba da dovede do aktivnosti (prijave za newsletter, preuzimanja white paper-a ili neke brošure, popunjavanja ankete… ili – prodaje :D) zbog koje ste i kreirali taj svoj sajt.
Ali ne zaboravite – na netu vi nemate ni tih 30 sekundi. Posetioci vašeg sajta ne moraju da čekaju do sledećeg sprata. Oni su na samo klik daleko od „vrata“. U stvari, možda je bolje da razmotrite „elevator pitch” od 15 sekundi… 😉
100% se slažem ali (kao i uvek, ne bi bilo zanjimljivo da nema tog “ali”) – pade mi na pamet: Koja je najefektnija home-page svih vremena?
Ja mislim “Google”… Kad se malo razmisli o tome, vrlo brzo postane jasno da ta činjenica ne negira ni jednu stvar koju si napisao – naprotiv! Ona samo to sve radi na neočekivan i jedinstven način.
I u tome je glavni trik. Najbolji mogući “kontakt u liftu” je onaj kad ste vi samo uzdržani, kulturni i ljubazni, a KLIJENT pozove VAS na sastanak… Ali u tom slučaju se PRAVA prezentacija verovatno desila ranije, i na nekom drugom mestu…
Odličan post! Kao i uvijek imaš jasan, precizan i ” user friendly” pristup temi. Dodao bih da mora da se počne sa formalnim pozdravom kao što uostalom nalaže kućni odgoj.
MAKTUB
Pitch bih ja preveo kao nastup ili start, jer elevator pitch i jeste “start u liftu”…
Dobar post, samo da neko ne pomisli da stvarno treba da ceka ispred lifta 🙂
Pa, nije ga lako prevesti… U struci se upravo tako koristi, u izvornom obliku.
Sposobnost izdvajanja bitnog od nebitnog je ključna, bilo da se radi o prezentaciji za investitore, prodaji ili kao u ovom slučaju konceptu web stranice. Sviđa mi se analogija, analogije uvijek pomažu 🙂
LIKE! VEOMA LIKE! 🙂
“Lift” može biti divno mesto za new business TEASER! :))
Normalno da uslovi moraju biti perfektni… i da osoba kojoj uzimaš vreme ne misli na svoj breakfast croissant dok joj ti pričaš o sebi 🙂
“Lift Pitch” je “term” iz 80tih, koji se danas koristi kao synonym za 30 sec. of Self-introduction.
I kao što ti kažeš, u tih 30 sec. ne samo da pričaš o sebi nego da pričaš šta nudiš potencijalnoj budućoj Mušteriji.
“Lift Pitch” se može dešavati i na golfskom terenu, ili pauzama izmedju dva čina u Pozorištu … Na Sajmovima (moj tip) i drugim event dešavanjima.
A sad malo da se našalim,… jer sam danas nešto šaljiva:
ako nisu dovoljne 30 sec., ima crveno dugme za “stop” !! 😛
http://www.dailymotion.com/video/x70m5n_working-girl-1988_shortfilms (nažalost našla samo link na francuskom)
A što se tiče Interneta … Slažem se sa 15 sec. (a i manje)…
Ali fali emotivna strana, neka “simpatija” u poredjenju kao kad stojiš Face to Face.
U pravu si, lift je ustv. samo simbol. “Lift” može biti bilo koja od situacija koje si navela, kao i još mnogo drugih – bitno je shvatiti vrednost takve kratke prezentacije, osmisliti je i imati je uvek spremnu. Nikad se ne zna… 😉
Što se emotivne strane tiče, i tu si u pravu. Zato se mora obratiti posebna pažnja pri izboru pisane reči, jer intonacija glasa, naglasak i mimika “nisu tu” da joj pomognu… A zbog “emotivne strane” ljudi su i izmislili emotikone, tj. “smajlije”. 😕 😐 😉 🙂 😀
BTW, sjajan ti je primer. 😀 Tnx! 😉
[…] Kako dočekati posetioca… Iz lifta – na homepage Kratka, jasna i precizna uputstva CITAT: ….Ali ne zaboravite – na netu vi nemate ni tih 30 […]
Ima još jedna scena u Vorking Girl – kad Melania Griffith, zajedno sa Harrisonom Fordom, upada nepozvana na svadbu i ščepa mladinog oca. Za samo minut i nešto, koliko su igrali, uspe da ga šarmira i “dopusti” mu da je pozove na poslovni sastanak. Ostalo je “film godine” i najbolja kreacija u njenoj karijeri… 🙂
Možda bi mogli to da nazovemo “mojih pet minuta” (mada je, eto, u stvarnosti na raspolaganju mnogo manje vremena!)
Sećam se i nekih prošlih dana kada je u mojoj ekipi kružila ovakva priča: u Holiwodu prolazi tvoj scenario samo ako uspeš da ga napišeš na poleđini bioskopske karte, a da pritom ostane zanimljiv! Inače nemoj ni da ulaziš u producentov office!
Ima još sličnih priča. Npr. jedna od njih je da je biznis plan dobar ako možeš da ga predstaviš (skiciraš) na salveti (za vreme poslovnog ručka? ;)). Ne znam ko je to prvi uradio, ali znam da su neki od “pravljenja plana na salveti” napravili svoj biznis, dok drugi prave takmičenja u “pravljenju plana na salveti”… To je postala prosto jedna “biznis niša” u poslovnom svetu. 😉
Nisam, naravno, znao za ove “salveta planove” (izuzetak je svima na nesreću poznat) ali kad čovek bolje pogleda sve ključne stvari u svom ili ma čijem životu – sve to stane u nekoliko rečenica, a nekad i u samo jedno “da”!
Kad se mnogo priča, to je uglavnom ćaskanje! 🙂
A i ko danas ima vremena da dugo sluša nečiju ideju? Rekao bih, mada laik, da budućnost pripada onima koji ideju znaju da upakuju u jednu rečenicu – i ostvare je.
Ako to već nije i sad slučaj?