„Žena je baš lepa, prosto mi je neshvatljivo da može da radi takve stvari. Možda joj se omaklo.“ jedan je od komentara na temu Katarine Rebrače. Možda… 😕
Ne ulazim u to da li je novac proneveren ili nije, ima ko treba time da se bavi. Ne ulazim ni u to kako je moguće da se ogromne pare vrte bez ikakve finansijske kontrole, ima ko treba i time da se bavi. Ne ulazim čak ni u to što se sredstva prikupljaju za konkretnu instituciju, a kad ona godinama ne dobije ni žute banke to nikom nije sumnjivo. Ima valjda ko treba i time da se bavi…
Ja bih da se pozabavim komunikacijom. Onom koja tek treba da se desi. Kad već nije…
Svi dobrotvorni fondovi su u panici. Svi se plaše da se taj „slučaj“ ne „prelije“ na njih. Kažu „Posledice trpimo i mi koji novac namenski koristimo.“ A ja pitam „Zašto?“. Zašto su sebe doveli u situaciju da neko može da ih „pobrka“ sa bilo kim drugim? Zašto nisu na vreme jasno i glasno komunicirali ko su i šta su, kojim se projektima konkretno bave i koji su konkretni efekti njihovog dosadašnjeg rada…? Znaju li oni šta je kredibilitet i kako se gradi? Znaju li šta je to diferenciranje i pozicioniranje? Što… to mnogo podseća na PR i marketing? A oni su neprofitne organizacije…? Pa? Neprofitnim organizacijama ne treba ni PR ni marketing? Pa ono jes’, kod nas to ne treba ni profitnim, a kamoli neprofitnim… 😕
Ne postoji ništa transparentnije od Interneta. Ko želi da se o njemu sve zna, na Internetu je u prirodnom okruženju. Svaki plan može da se opiše i postavi na net. Svaka akcija može da se isprati na adekvatan način. Svako zainteresovan onda može da zna sve o svemu, pre, za vreme i po završetku. Ako neko želi da tako postavi stvari. A izgleda da bi neki sad želeli. Kad već nisu do sad…
Neko je nekad rekao „Kad ti život udeli limun, gledaj da od njega napraviš limunadu“. Pa, izgleda da su „limun“ dobili mnogi, sad je vreme da otpočnu komunikaciju na pravi način. Možda ova afera na kraju iznedri i nešto dobro…
Pored tog očiglednog problema shvatanja značaja transparentnosti, kako od strane privatnih, tako i javnih firmi, institucija i fondova, mislim da je “kvaka” i u tome što domaća javnost, ukoliko uopšte postoji, jednostavno nije zainteresovana za informacije koje se tiču nekog regularnog poslovanja (“pa šta, logično da rade po zakonu” ili “ma koga boli uvo uopšte za tamo neki finansijski izvještaj”). S druge strane, a shodno palanačkom mentalitetu, kad se desi neki ovakav skandal, još nekom poznatom i “lepom”, onda to postaje tema dana, koja takav status zadržava nekoliko mjeseci. Zapravo, sve dok se ne desi neki novi sličan skandal. Pitanje: koliko mediji pišu o smrti Ksenije Pajčin nakon ove situacije sa Rebračom? 😉
Javnost manje-više (bar onaj deo koji nije dao novac), ali donatori s jedne i primaoci tih donacija s druge strane, morali bi da budu zainteresovani šta rade oni koji se nalaze između njih… No, to nije tema ovog posta. Meni je bilo intrigantno to opšteprisutno “Jao, šta ću sad, kad mi niko više neće verovati na časnu reč i majke mi”…
21. je vek. Ima tu nekih platformi i alata. Možda se to može iskoristiti u novonastaloj situaciji…? 😕
Svaka cast. Mozda zaista ovo izadje na dobro. Ne znam je li gospodja ili gospodjica Rebraca kriva ili nije kriva. Kao sto ti rece ima ko ce se time baviti.
No sve i da jeste kriva na kraju ce nas neki PR strucnjaci ubijediti da nije, jer para vrti…
Kad je ona u pitanju, mislim da je sada bitnije šta će reći neki drugi stručnjaci, više okrenuti pravu nego medijima. 😉
objasnio si 🙂
Moj prijatelj kaze da je smislio adekvatnu kaznu za KR. Nije hteo u detalje da iznese, ali je covek domisljat i ne sumnjam u njegove ideje.
A sto se tice limunade, obicno se svi sete da ona najbolje rashladjuje kad pocne da gori pod nogama, kad je prevruce… U pravu si…
😛 😀
Ja sam nedavno dobio pismo od jedne osobe, u kome me upozorava da jedna od humanitarnih akcija koju sam podržao, izgleda nije sasvim “čista”, i da postoje indicije da neko tu ima i lične koristi… Bio sam u priličnoj dilemi, ne samo da li da se povučem iz cele te priče, već i da li da uopšte učestvujem u BILO KAKVIM sličnim akcijama – do daljnjeg. Na kraju sam, posle dosta razmišljanja rešio da – ne preduzimam ništa. Setio sam se one izreke: “Pazi da sa prljavom vodom ne izbaciš i dete…” Kao što si ti rekao: o svemu tome (bi trebalo da) neko brine. Neko je PLAĆEN da o tome brine, a naše je da postupamo po savesti.
Uvek se sve svodi na jedno: samo svi treba da rade svoj posao….
Hm…ipak mislim da su ženske oči transparentnije od Interneta! 🙂
A limun i limunada? Setio si me jedne Bodlerove izreke: Bože, dao si mi blato, a ja sam stvorio zlato.
Od mnogih sastojaka ispadnu sasvim neočekivani “finalni proizvodi” samo kad se počne na vreme.
Ali znam veoma malo ljudi, uključujući i sebe, koji planiraju na daljinu.
Dok nevolja ne pritisne.
Pravo je pitanje zašto NVO u svojim redovima nema PR i marketing eksperte. Ne ume da ih nađe? Ne nudi dobre uslove? Ne ume da ih zadrži 🙂 Šta god, postoje PR agencije koje se ozbiljno bave tim stvarima i nema izgovora da se NVO i u 2010. izjednačava sa “pranjem para”. Dobrotvorni fondovi, prirodno, zvuče još sumnjivije.
Meni se pre čini da će na konto ovog slučaja masa onih koji su to isto radili proći neprimećeno. Izvin’te na cinizmu, omaklo mi se, trep 🙂
Upravo sam to pitanje ja postavio u tekstu. 🙂 Mislim da ih nema zato što nisu ni svesni da im takvi eksperti trebaju. Bar dok ne “dobiju limun”. Ne znam zašto je našim ljudima uvek lakše da gase požar (limunadom ;)), nego da ga spreče…
A koje radio sve te kampanje koje je gdjica Rebraca pokrenula.. pa valjda neki od Vas strucnjaka iz oblasti PR i marketinga… kako ti ljudima nije palo na pamet da provere da li je istina ono sto su u medijima a za racun gdjice Rebrace komunicirali… cute.. jer su dobili pare…
Poverenje se u svakoj oblasti drustvenog ili ekonomskog zivota, uspostavlja na osnovu KARAKTERA i STRUCNOSTI…
Neko je strucno iskomunicirao pricu gdjice Rebrace ali nije dovoljno karakter da izadje i prizna deo svoje krivice u promovisanju prevare…
Drugi pokazatalj da su PR umesali prste je i trenutno promovisanje odbrane od strane advokata i odredjenih licnosti da je Rebraca morala da potrosi pare na sebe jer je investiranjem u licni imidz povecala stepen uspesnosti kampanje….
da li je taj pristup dobar ili ne… vreme ce pokazati….
Postoji “PR” i PR. Postoji “marketing” i marketing. Kao i u mnogim drugim strukama, uostalom…
[…] Kad dobiješ limun Komunikacija, kredibilitet, diferenciranje i pozicioniranje CITAT: ……Neko je nekad rekao „Kad ti život udeli limun, gledaj da od njega napraviš limunadu“. Pa, izgleda da su „limun“ dobili mnogi, sad je vreme da otpočnu komunikaciju na pravi način. Možda ova afera na kraju iznedri i nešto dobro… […]
[…] Fond NJKV Ovaj print me užasno asocira na onog besramnog izroda, najviše zbog prominentne ženske figure koja je u nekoj vrsti ekstaze (zadovoljstvo kupljeno proneverenim novcem namenjenim borbi protiv teške bolesti?) Na mestu NJKV uradio bih nešto na rekoncipiranju kampanje ali i celog fonda, idealno prema Pedjinim smernicama. […]