Prošli put smo pričali o “pokretnim slikama”, sada je na redu “strip”. 😉
Postoje neke razlike, naravno, ali i neke sličnosti između ova dva načina pripovedanja. U video spotovima priča se dešava u vremenu – zaplet, tenzija, rasplet… sve se dešava u istom prostoru, ali u različitim trenucima. U stripu se priča odvija u prostoru. Sličica po sličica…
Strip, pored vizuelnih, sadrži i zvučne efekte – tačno znamo kad u stripu neko razmišlja, kad govori, viče, a kad šapuće… 😉 Svi zvuci, svih intenziteta, prisutni su u stripu. I mi ih jasno raspoznajemo, iako ih ne čujemo. Naravno, i u stripu se, kao i u životu, ponekad najglasnije čuje ono što se ne izgovori… 😉
E pa, u svetlu toga, posmatrajte sledeće oglase kao niz sličica u stripu. I, kao u svakom dobrom stripu, rasplet i poenta su u zadnjem kadru. Pardon, oglasu. 😉
Preuzeti iz časopisa, ili iz Photoshopa – prosudite sami. 😉 Ali, da nije poslednjeg oglasa (za koji se na netu tvrdi da je jedini “fake”), ni jedan od prethodnih oglasa ne bi imao tu težinu. Ni postigao toliku sajber-slavu. 😀
Inače, činjenica je da BMW voli da “čačka” druge brendove:
Naravno, Jaguarov “pramac” u prirodi izgleda malo drugačije… 😆
Borbe i dalje traju 😉
http://www.personalmag.rs/blog/outdoor-borba-brendova/
zatim
http://www.personalmag.rs/blog/audijev-odgovor/
i
http://www.personalmag.rs/blog/disfunkcija-ili-kako-audi-vidi-konkurente/
Da, da… 😀
Ovaj “rat oglasima” je iz 2006. “Rat bilbordima” (iz tvojih linkova) je novijeg datuma (iz 2009.). A ima i novijih aktivnosti – mislim da je na ovo jako teško odgovoriti. 😆 Ali, ko zna… videćemo… 😉
Uživanje je prisetiti se uvek ove kampanje.
Antologija. 😀
A ti si jedan od inicijatora pojavljivanja ovih oglasa na ovom blogu. 😉
PS Moram priznati da na onaj “BMW vs Jaguar” nisam naišao ranije…
Borba se nastavlja 😉 borba za naklonost premium klijentele. Dok sam radio u prodaji BMW-a dobili smo info da je 2004. na tržištu Bliskog Istoka pala prodaja na račun Audija – razlog je bio blago više cene. Sledeće godine, na tom tržištu BMW je podigao cene i opet bio najprodavaniji – naravoučenije: šeici vole da imaju najskuplje stvari brend nije bitan 😉
super. 🙂 nije mi se svidjala amerika jer su mogli da rade uvek svasta na tu temu… uglavnom banalnosti. u evropi, ( u nemackoj ) su mnogo subtilniji, jer su i zakoni stroziji. inace fali mi knjiga na tu temu. a evo jednog od mojih omiljenih primera gde jedan drugog ne iskljucuju nego se, mogu da kazem, dopunjuju 😀 : http://maxheidt.files.wordpress.com/2009/11/ehe-liebe-sex_audi-mercedes-werbung.jpg
Sve je to lepo, ali MESTO BR 1 u istoriji oglašavanja je rezervisano za samokritiku: http://www.powerwriting.com/vw-lemon-ad.html
Za TO je trebalo imati hrabrosti.
Za takvu “samokritiku” je trebalo imati više mudrosti nego hrabrosti. 😉
[…] This post was mentioned on Twitter by Aleksandar Bijelic, Stevan Stančević. Stevan Stančević said: Odlicno! RT @Pedya: Prst mudrosti http://tinyurl.com/38xyrng [blog post] #PedyaBlog #ReprizniTermin […]
[…] Oglasi!!!!!! Prst mudrosti CITAT: ……..Strip, pored vizuelnih, sadrži i zvučne efekte – tačno znamo kad u […]