Upoznaj svoj auditorijum. Obraćaj im se njihovim jezikom. Kreiraj priču. Bitan je naslov. Uvek započni nečim zanimljivim. Uputi na izvor informacija koje navodiš. Ubaci fotografije, infografike, video klipove… Nek bude lako za praćenje. I za pamćenje. Šta je osnovna poruka u kontekstu cele priče? Ispravna gramatika se podrazumeva…
Ovo su neki od ključnih elemenata za kreiranje uspešnog blog posta.
Za uspeh bloga bitni su linkovi. I to ne bilo kakvi, već linkovi sa uticajnih blogova i web sajtova.
Ovo je jedan od ključnih SEO saveta za svakog blogera.
“Pa OK”, reći ćete, “jeste tako, ali nije ništa novo. Manje više sva ta “blogerska” uputstva se svode na tako nešto”.
Da, klasika, kad je blog post u pitanju, ali… mogu li se ti saveti primeniti i ako je u pitanju prezentacija na nekom stručnom skupu? 😉
Pogledajte prvi pasus, pa mi kažite šta se tu ne uklapa? Šta se od svega, što se odnosi na dobar blog post, ne odnosi i na dobru prezentaciju? Ko pronađe, nek ubaci u komentar.
Aha, treći pasus “šlajfuje”… Kakve veze imaju linkovi sa prezentacijom na nekom skupu? Linkovi su isključiva prednost (i vrednost) onlajn sveta. Je l’ tako?
Ili nisu? 😉
Ako je prezentacija zaista dobra, obično vam priđu zainteresovane osobe iz publike, popričaju sa vama (“ostave vam komentar” ;)) i zatraže vam – vizitkartu. Vaš oflajn link. 😀 I nije nebitno kome ste je dali, zar ne? A sutra, kad ta osoba u nekom razgovoru dođe do teme koju ste obradili na svom predavanju, ona će drugoj osobi pokazati vašu vizitkartu. Tako će tema predavanja postati “anchor text”, a vaša vizitkarta “link” ka vama. I što je osoba kojoj ste dali vizitkartu uticajnija, taj link je bitniji po vas.
Grešim li negde? 😉
Vazice ovo jos neko vreme, ali ne dugo. Svake sekunde procenat geekova, u ukupnom broju vlasnika gadgeta, opada. Svaki pametni telefon je xy vizitki manje.
I to je tačno, mada će još dosta proći dok vizitkarte u potpunosti ne igube svoju funkciju. Međutim, dok to vreme ne dođe, treba imati u vidu da se onlajn i oflajn svet ne razlikuju baš toliko koliko se mnogima čini… 😉
Ne grešiš! Super tekst.
mislim da je jako dobro staviti i QR kod na vizitki … na taj nacin se povezuje offline sa online tj bar na neki nacin …
Postoje razni načini direktnog povezivanja oflajn i onlajn sveta, a QR kod mi se oduvek činio kao jedan od najboljih. Međutim, ponekad i dobri stari oflajn komunikacioni kanali sasvim dobro završavaju posao. 😉
Vizit karta je ipak nešto što je još uvijek prisutno u poslovnoj komunikaciji i smatra se dijelom poslovne kulture. Osobno sam jako zainteresiran za vizit karte jer one same po sebi ostavljaju prvi dojam o poslovnosti osobe koja stoji iza nje i samim time upotpunjuju vizualni identitet prezentiranja samog sebe i svoje firme. 😉
Slažem se. Kontakt podaci se mogu razmeniti i mejlom ili SMS-om, ili skinuti sa sajta isl, ali tu nema tog vizuelnog elementa koji vizitkarta sadrži. A on može mnogo da govori o njenom vlasniku, a još i više o firmi u kojoj on radi (a ponajviše o njenom vlasniku ako je on ujedno i vlasnik te firme 😉 ).
Ovo mi izgleda kao utjecajan blog, pa ću ja zamoliti za jedan link 😀